مشاوره

فیلد‌های مشاوره:
  • مشاوره خانواده

  • مشاوره ازدواج

  • مشاوره جنسی

  • مشاوره کودک

  • مشاوره تحصیلی

  • مشاوره شغلی

  • اختلالات اعتیاد

  مشاوره خانواده   گاهی مشکلات و دعواهای خانواده بقدری زیاد هستند که اعضای خانواده در حل آن به بن‌بست می‌خورند. و ممکن است قهرهای طولانی در آن بوجود بیاید، حتی اگر هیچ‌گونه ناسزا و دعوای فیزیکی هم نداشته باشد. به همین دلیل یک مشاور و متخصص می‌تواند کمک بزرگی به حل مسائل و مشکلات بین‌شان انجام دهد. والدین با توجه به اینکه نظم و یکپارچگی خانواده را به عهده دارند نقش مهمی در این قضیه ایفا می‌کنند، و غالبا به دنبال یک مشاوره متبحر و قابل اطمینان می‌گردند. مشاورین ما می‌توانند به شما مشاوره‌های لازم را داده و جهت ایجاد ثبات و آرامش در محیط گرم خانواده یاری برسانند.

مشاوره ازدواج

ازدواج، تصمیم بسیار مهمی در طول زندگی می‌باشد، و هر گونه شکست در آن موجب مشکلات گوناگون و افسردگی گردد. فرزندان عزیزتان می‌توانند با مشاوره قبل از ازدواج گامی بزرگ به سوی خوشبختی و آرامش بردارند. دریافت مشاوره ازدواج زوجین ضروری و لازم است. برای شروع هر مسیر تازه‌ای، لازم است که یک سری آگاهی‌های اولیه و نقشه‌ی راه را، از فردی آگاه دریافت کرده باشیم. و کمک می‌کند تا خیالمان از بابت مسائلی که در طول مسیر پیش می‌آید، راحت باشد. این مسئله برای ازدواج به عنوان مهمترین تصمیم زندگی زوجین، اهمیتی حیاتی دارد. دختر و پسر می‌توانند با شناخت درست و آگاهی از فراز و نشیب‌های مسیر، در برابر مشکلات احتمالی و تنش‌هایی که به‌وجود می‌آید، قدرتمند و با صلابت عمل کنند. این مشکلات می‌تواند قبل، حین یا بعد از ازدواج رخ دهند که بهتر است از قبل برایشان آماده باشند.
مشاوره جنسی نیازهای جنسی زوجین، قسمتی از جنبه‌های طبیعی روانی در افراد می‌باشد که در صورت سرکوبی و یا خارج از اعتدال، می‌تواند مشکلات روحی و روانی در فرد ایجاد نماید و سبب بروز مشکلات متعددی گردد. اختلالات جنسی می‌توانند با پیش مقدمه‌های جنسی صورت گرفته یا جنبه‌های مشکلات روانی دیگری داشته باشد. به همین دلیل است که برای برطرف کردن مشکلات جنسی، باید به چشم یک بیمار، به فرد نگاه کرد. وقتی فردی رفتارهای پارا‌جنسی در او مشخص گردیده، به تعادل سازی‌‌های روحی نیاز دارد. انواع اختلالات جنسی نیاز به هیچ گونه درمان پزشکی نداشته و با درمان‌های مشاوره‌ای روانشناختی قابل کنترل هستند. امروزه علم روانشناسی در حوزه‌های وسیعی از درمان مشارکت دارد.
 

روانشناس کودک و نوجوان

برای حل مشکلات کودکان و نوجوانان می‌توان از روشهای درمان روانشناسی از جمله:روان‌درمانی، طرحواره درمانی، گفتار درمانی، بازی درمانی، نوروتراپی و دارو درمانی استفاده کرد. البته و قطعا نیاز به یک متخصص متبحر و با تجربه می‌باشد. مشاوره و برنامه‌ریزی درسی مطالعه زیاد و داشتن هوش و استعداد، دلیل قطعی برای موفقیت کودک نمی‌باشد. و زمانی رخ می‌دهد که هوش و تلاش با هم همراه شود. برای موفقیت و پیشرفت تحصیلی کودک باید، برنامه‌ریزی صحیح و اصولی و درس خواندن در یک چارت مشخص تدوین و نظارت گردد. در صورت برنامه‌ریزی صحیح، تمرکز کودک بر روی مواردی ارزشمند قرار می‌گیرد و به جای درس خواندن بدون هدف و غیر اصولی، روی مواردی تمرکز می‌کند که به درک مفهومی درس و شیوه صحیح یادگیری مباحث درسی پیش رود. با مشاوره و برنامه‌ریزی تحصیلی، به جای هدر رفت زمان و وقت طلایی کودک‌تان می‌توانید، از آن به نحوی استفاده نمایید که کودک بتواند تسلط کافی بر تمام دروس درسی را داشته باشد. موسسه خدمات مراقبت و نگهداری تخصصی حامیان همراه همیشه با شماست.
  مشاوره شغلی   مشاوره شغلی، یک فرصت برای افرادی می‌باشد که دوست دارند، در شغل و حرفه خود تغییر ایجاد نمایند، و یا با کسب مهارت‌های لازم حرفه خود را به صورت تخصصی ارتقا دهند. افرادی که در این فیلد قرار می‌گیرند شامل:
  • دانشجویان و محصلین جویای کار.
  • فارغ‌التحصیلان بیکار دانشگاه‌ها.
  • افرادی که می خواهند یک شغل جدید را آغاز کنند.
  • افرادی که قصد اشتغال‌زایی دارند.
  • افراد مشغول به کاری که از وضعیت شغلی شان راضی نیستند و به دنبال ارتقا آن هستند.
 

مشاوره شغلی به همه این افراد کمک می‌کند تا بتوانند مسیر زیباتری را برای ادامه زندگی‌شان بچینند.

   
اختلالات اعتیادی   عدم مصرف مواد مخدر تنها قسمتی از ترک اعتیاد می‌باشد، و در گام بعدی نیاز به آماده سازی برای ترک روانی در فرد وجود دارد. اعتیاد روانی بسیار سخت‌تر از اعتیاد جسمانی بوده و نیاز به برنامه‌ریزی دقیقی دارد تا تمام وابستگی‌های فرد معتاد به مواد مخدر کاملا رفع شود. بسیاری از افراد معتاد هستند که پس از سم زدایی و برطرف شدن مشکلات جسمانی ناشی از اعتیاد، دوباره به سمت مواد مخدر کشیده می‌شوند. و برای ترک کامل مواد مخدر و عدم بازگشت به آن ضروری می‌باشد که تمام عادات مصرفی که فرد معتاد داشته کنار گذاشته شود، و این مهم نیاز دارد که فرد در جلسات تخصصی مشاوره فردی و گروهی شرکت نماید و همچنین در صورت لزوم روان‌درمانی گردد. ضمنا مشاوره برای خانواده فرد معتاد نیز بسیار مهم و ضروری است. جلسات تخصصی مشاوره شامل:
  • جلسات مشاوره برای ایجاد اراده ترک
  • جلسات مشاوره قبل از آغاز مراحل ترک
  • جلسات مشاوره برای خانواده معتادین
  • جلسات مشاوره در حین ترک
  • جلسات مشاوره بعد از ترک و رفع مشکلات ثانویه‌ی بعد از ترک نظیر اختلالات خواب.